Alle opgaver - Fællesklubben på Danfoss

Gå til indhold

Hoved menu:

Arbejdsmiljø
 
 

Arbejdsmiljørepræsentantens opgaver

De opgaver din arbejdsmiljørepræsentant skal arbejde med, er i udgangspunktet defineret i en bekendtgørelse til arbejdsmiljøloven

  • Arbejdsmiljørepræsentantens opgaver omfatter bl.a.:

  • APV, som er omdrejningspunktet for arbejdsmiljøarbejdet  

  • Planlægning, som handler om at bidrage i forbindelse med ændringer i organisering af arbejdet og i forbindelse med byggeri  

  • Kontrol, som handler om at holde øje med arbejdsmiljøet i dagligdagen  

  • Forebyggelse, som handler om at sikre kontrol med tilrettelæggelsen af arbejdet så det kan udføres sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt  

  • Registrering, anmeldelse af tilløb til ulykker og analyse af ulykker  

  • Samspil med dig og dine kolleger


Arbejdsmiljørepræsentantens arbejdsvilkår
Ifølge loven skal din repræsentant have den fornødne tid til at udføre sine opgaver som sikrer et forsvarligt arbejdsmiljø. Det er arbejdsgiverens og den lokale ledelses ansvar at sikre der kan bruges den fornødne tid.
En AMR behøver derfor ikke at frygte for sit job, når hun/han taler sine kollegaers sag.


 
 
 
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu